Facebook kullanımını artırmak için garip öneri: Arkadaş listelerini sıfırlamak

Mark Zuckerberg, Facebook’un Kullanıcı Etkileşimini Artırmak İçin Radikal Bir Fikir Öne Sürdü

Meta CEO’su Mark Zuckerberg’in, 2022 yılında Facebook’un kullanıcı etkileşimini artırmak adına radikal bir fikir ortaya attığı ortaya çıktı. Anti tröst davası sırasında ortaya çıkan şirket içi e-postalar, Zuckerberg’in insanların arkadaş listelerini tamamen silmenin platformdaki etkileşimi artırabileceğini düşündüğünü gösteriyor.

Yardımcı editör Alex Heath, mahkeme salonunda Zuckerberg’in ifadelerini takip ederken, CEO’nun “herkesin arkadaş listesinin sıfırlanması” fikrini gündeme getirdiğini belirtti. Zuckerberg, Facebook’un kültürel öneminin giderek azaldığından duyduğu endişeyi dile getirerek, bu değişimin kullanıcıların platformu daha aktif kullanmasını sağlayabileceğini ifade etti.

Ancak, böyle bir hamlenin kullanıcı kaybına yol açabileceğini fark eden Zuckerberg, daha küçük bir ülkede test ederek kademeli bir uygulama önerdi. CEO’nun e-postalarındaki ifadeler, Instagram ve WhatsApp’ın başarılı olsa bile Facebook’un tökezlemesi halinde Meta’nın büyük bir zorluk yaşayacağını düşündüğünü gösteriyor.

Business Insider’ın haberine göre, Facebook Başkanı Tom Allison, Zuckerberg’in önerisinin uygulanabilir olup olmadığından emin olmadığını dile getirdi. Facebook arkadaşlarının Instagram’daki rolü nedeniyle böyle bir değişimin riskli olabileceğini savundu.

Zuckerberg ayrıca, profilleri bir takip modeline dönüştürmenin ne kadar zahmetli olacağını sorguladı. Pazartesi günü Federal Ticaret Komisyonu avukatının mahkemede kendisine bu fikri hatırlatması üzerine CEO, “Anladığım kadarıyla bunu asla yapmadık” şeklinde yanıt verdi.

Facebook, Popülerlik Sorununa Çözüm Arıyor

Meta’nın Facebook’un azalan popülerliği konusunda endişeli olduğu artık net bir şekilde gözlemleniyor. Zuckerberg’in arkadaş listelerini tamamen sıfırlama önerisi hayata geçmemiş olsa da, şirket haber akışlarını arkadaş odaklı hale getiren yeni bir sekme ekleyerek kullanıcı deneyimini değiştirdi.

Zuckerberg, Ocak ayında yaptığı açıklamada, şirketin 2024 yılı itibarıyla Facebook’un orijinal sosyal ağ kimliğine daha fazla odaklanacağını belirtti. Meta’nın bu değişimlerle platformun eski etkileşim seviyelerini yeniden yakalayıp yakalayamayacağı ise büyük bir merak konusu olmaya devam ediyor.

Related Posts

AB, 5. nesil muharebe tankı için FMBTech projesini başlattı

Avrupa Birliği (AB) üyesi 13 ülke ve Norveç’in yer aldığı dev bir konsorsiyum, ana muharebe tanklarını çağın ihtiyaçlarına göre dönüştürmek için kolları sıvadı. “Mevcut ve Gelecekteki Ana Muharebe Tankları Teknolojileri” (FMBTech) adı verilen …

Android kullanım istatistikleri yayınlandı: Android 15 hayal kırıklığı yarattı

Google, uzun bir aranın ardından Android sürümlerinin kullanım oranlarını paylaştı. En son güncelleme 11 ay önce yayınlandığı için Android 15’in kullanım oranlarına ilişkin bilgilere ilk kez erişme fırsatına kavuşuyoruz. Android 15, ilk olarak …

OLED stratejisi işe yaradı: LG’nin çeyrek kazancı belli oldu

 LG Display, 2025’in ilk çeyreğinde 6,065 trilyon won gelir ve 33,5 milyar won (23 milyon dolar) faaliyet kârı açıkladı. Şirket, böylece üst üste ikinci çeyrekte de kâr açıklamış oldu. Bu başarının arkasında ise şirketin OLED dönüşüm süreci yer …

NASA, uzayda ilk kez tek başına dolaşan karadelik keşfetti

NASA, uzayda ilk kez tek başına dolaşan bir kara delik keşfettiğini duyurdu.

Google Chrome’a bir talip daha çıktı!

ABD Adalet Bakanlığı’nın Google’a karşı yürüttüğü tekel davası yeni bir evreye girerken; yapay zekalı arama motoru Perplexity, dikkat çeken bir açıklamayla gündeme geldi. Şirket yöneticilerinden Dmitry Shevelenko, Google’ın Chrome tarayıcısını …

Yirmi yaş dişleri değerlendi: Artık çöpe atılmıyor, özel bankalarda saklanıyor

Uzun yıllar boyunca gereksiz bir evrimsel kalıntı olarak değerlendirilen yirmilik dişler, artık rejeneratif tıpta önemli bir rol oynama potansiyeline sahip.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir